BIZARNO: Novi trend lajv snimanja i selfija sa sahrana

784

Ovisnost o fotografisanju i objavljivanju snimaka na drušvetnim mrežama toliko je zavladala našim društvom da već sada možemo da pratimo bizarne lajv prenose sahrana. Za ove, rekli bismo bizarne potrebe, danas su nerijetko angažovani profesionalci kako bi video i foto materijali bili što boljeg kvaliteta. 

Mnogi građani ni za živu glavu ne propuštaju priliku da fotoaparatom ili kamerom zabilježe sve što im se dešava u životu, bilo da je riječ da sami sebe slikaju ili da za taj posao angažuju nekog drugog.

Ako nisu u mogućnosti da sami „isprate“ neko dešavanje, onda unajmljuju profesionalne fotografe ili one koji se slikanjem i snimanjem bave amaterski. Za njih je najvažnije da fotografijom ili video zapisom od zaborava otmu svaki trenutak koji mogu, rukovodeći se stavom da se, ono što nisu zabilježili objektivom, nije ni desilo.

Neki idu tako daleko da “sa lica mjesta” postavljaju fotografije na društvene mreže ili direktno prenose sahranu, što je nedavno učinio kontroverzni biznismen iz Srbije Bogoljub Karić, kada je na poslednji počinak ispraćao brata.

bogoljub-karic-foto-milena-djordjevic-41

Međutim, ipak je više onih koji u ovakvim situacijama angažuju fotografe i kamermane, tražeći od njih da svojim objektivom zabilježe najvažnije detalje tužnog događaja.

Ovo su nam potvrdili u više fotografskih radnji, u kojima naglašavaju da su im klijenti ljudi svih vjera, obrazovani i oni manje učeni, siromašniji, ali i oni sa “dubljim džepom”.

Za razliku od danas, sahrane su prethodnih decenija bile kudikamo rjeđe fotografisane, ali su zato kadrovi na fotografijama bili dosta “smjeliji”. Pored toga što su se fotografi ranije

Maturanti kao zvijezde na crvenom tepihu

Zanimljivo je da je u RS svake godine sve više maturanata, prije svega djevojaka, koje na proslavi mature prate – lični fotografi.

To polako postaje nezaobilazan trend koji roditelje, koji su se ionako dobro istrošili da svoju djecu za maturu opreme najbolje što mogu, samo za jednu noć košta i više od 100 KM.

SliIako većina učenika ima mobilne telefone kojima bi, slikajući jedni druge, mogli da zabilježe svaki korak na maturskoj svečanosti, oni izgleda imaju više povjerenja u profesionalne fotografe.

svojski trudili da zabilježe cjelokupnu atmosferu tokom poslednjeg ispraćaja pokojnika-i to hronološki, oni su imali zadatak i da naprave koju fotografiju preminulog, sve u otvorenom sanduku?! Ova praksa posebno je bila ukorijenjena u seoskim sredinama, s obzirom na to da u selima nije bilo kapelica.

Danas neke porodice traže snimanje ili fotografisanje samo dijela sahrane, i to od trenutka kad sveštenik uđe u kapelu da održi opijelo, pa do spuštanja sanduka u raku, dok pojedinci žele da zabilježe što više detanja. To podrazumijeva “dokumentovanje” brojnosti i ponašanja onih koji su došli da pokojniku odaju poslednju poštu, slikanje cvijeća i vijenaca koje su donijeli, a ponekad i koji kadar ili fotografiju sa ručka “za pokoj duše”?!

– Naše usluge, ipak, najčeše traže članovi porodice preminulog, koji su u inostranstvu. Tako imaju priliku da vide kako je prošao poslednji ispraćaj njihovog oca, majke, tetke ili nekog drugog člana porodice i ko je došao na sahranu. Međutim, angažuju nas i ljud koji žive ovdje, a koji uglavnom traže fotografisanje – rekli su u jednoj fotografskoj radnji.

554295a4-4e40-425f-b335-4e4f25bbfe5f-11178484-864394263632947-1810863692-n-previewOrg

Nikola S. iz jednog banjalučkog sela, kojem je prije dva mjeseca u 86. godini preminula majka, kaže da je angažovao fotografa da snimi njen poslednji ispraćaj.

– U tim teškim trenucima niste ni svjesni šta se dešava oko vas, ni ko je došao da vam izjavi saučešće. Kasnije sam na fotografijama sve to vidio. Na album sa sahrane gledam kao na još jednu uspomenu na majku – kaže naš sagovornik.

Da slikanje i snimanje sahrana postaje pravi biznis, svjedoče i oglasi na raznim internet oglašivačima, preko kojih ljudi nude pomenute usluge, garantujući kvalitet napravljenih snimaka ili videa.

Sociolozi objašnjavaju da smo postali društvo slike i video zapisa, zbog čega ne čudi što ljudi u sve većoj mjeri slikaju i snimaju gotovo svaki svoj korak. – Tako je na red došlo i masovno slikanje i snimanje sahrana. Članovi porodica angažuju fotografe i kamermane, pa onda drugima pokazuju kako je protekao sprovod, ko je sve bio prisutan i slično – kaže sociolog Ivan Šijaković.

Prema njegovim riječima, ovo je posljedica činjenice da smo postali društvo slike i video zapisa.
– Ponašamo se kao da, ako nešto nismo uslikali, to praktčno nije ni postojalo. U budućnosti će toga biti sve više, a za koju godinu govorićemo o uobičajenom obrascu ponašanja – kaže Šijaković za naš portal.

A. P.

Besplatnu aplikaciju portala SrpskaCafe preuzmite ovdje.

1 KOMENTAR

  1. Fotografisanje sahrane postoji od davnina.
    Ja sam rodom iz Sumadije, ranije je postojao taj obicaj.Fotografisana je sahrana mog cukun dede( kada je preminuo otac mog dede).Inace bio je ugledan i postovan seljak, glavesina sela, pa je to bilo u to vreme uobicajno, normalno, obicaj.Kao danas kada se slikaju sahrane velikana, najcesce fotografisanje povorke.
    Licno, malo mi je morbidno, ne nikako, a sto se tice drugih ljudi, svako neka u ovom zemaljskom zivotu, radi sta zeli, zivi kako zeli, samo da drugog coveka svojim postupcima ne ugrozava.

Comments are closed.