Suze na novinarskoj projekciji Kusturičinog filma u Veneciji

1375

Prema prvim reakcijama koje stižu iz Venecije, može se reći da je film Emira Kusturice, “Na mliječnom putu”, kojim će večeras biti zatvoren takmičarski program 73. festivala, izazvao veliku pažnju.

– Obje novinarske projekcije su prošle odlično, bilo je mnogo suza među ženskom publikom, a kritičari pričaju o velikom povratku Kusturice i definitvno msilim da je sada još veći favorit za nagrade – opisuje svoje utiske Boban Јevtić, direktor Filmskog centra Srbije.

Veoma posjećena bila je i konferencija za novinare kojoj su prisustvovali reditelj, glavne glumice Monika Beluči i Sloboda Mićalović i producenti filma. Emir je na početku objasnio kako je nastao film, odnosno kako je išao unazad, od kratkog filma predstvaljenog u omnibusu “Razgovori sa Bogovima” 2014. u kome ga vidimo kao monaha koji nosi kamenje uz brdo, bez mnogo objašnjenja.

– Јa priču nisam razvijao već “oduzimao”. Išao sam unazad od kraja ka početku. Pomislio sam, Arapi pišu zdesna nalijevo, Kinezi kombinuju elemente, hajde da onda mi napravimo putovanje na kome ćemo se podsjetiti znanja iz Starog zavjeta i prilagoditi ga modernim vremenima kroz jednu ljubavnu priču – objasnio je Kusturica.

“Na mliječnom putu” je ljubavna priča u čijoj pozadini je Balkanski rat devedesetih.

– Konflikt u ovom filmu počinje kad se rat završio. Mnogi ljudi koje sam upoznao rekli su mi da je najdramatičniji period u njihovim životima počeo upravo tada – rekao je reditelj i dodao kako je onda tu ubacio obrnutu verziju priče “Žil i Džim”, odnosno ljubavni trougao sa dvije žene i muškarcem.

– Kroz ličnosti tih dviju žena dobio sam odličnu mogućnost da izgradim konflikt, od kad sam počeo da se bavim filmom nisam imao tako dobar konflikt kao u ovom ostvarenju – priznao je Kusturica.
On se osvrnuo i na produkciju dugu tri godine.

– Mi smo radili kako pisci pišu romane, polako i temeljno. Ako je Džonatan Frenzen mogao da piše “Slobodu” devet godina, zašto ja ne bih proveo tri godine sa ovako divnim i lijepim saradnicima i radio na najboljoj mogućoj verziji filma – pitao se autor, dodavši da je danas vrlo teško snimiti film koji će ljudi prihvatiti i emotivno i intelektualno.

On je tom prilikom zahvalio Moniki Beluči i Slobodi Mićalović što su “traćile vreme” družeći se s njim.

Italijanka novinarka željela je da čuje zašto je baš Monika odabrana kao otjelovljenje italijanske ljepote, ženstvenosti, majčinstva…

– Zato što nema ništa lakše nego staviti Moniku u film i napraviti lik koji se zaljubljuje u nju, a da to djeluje uvjerljivo – odgovorio je Kusturica, pohvalivši Belučijevu što nije diktirala uslove snimanja već je prihvatila sve rediteljeve sugestije. Emir je htio da otvoreno prikaže sve njene emocije, i lijepe i ružne, i da njena pojava da neki senzualni ton priči “dok u pozadini slušamo eksplozije i ubijanja”.

Monika Beluči zahvalila je Emiru što je osmislio lik ljupke, majčinske, lijepe žene bez skrupula, priznavši da je to jedna od najzrelijih uloga u njenoj karijeri.

– Ovaj film pruža nadu jer priča o ljubavi, seksualnosti i senzualnosti između dvije ne baš tako mlade osobe, što je van svakog pravila. Njegova poruka je da morate vjerovati u ljubav, po svaku cijenu – zaključila je Monika. Glumica je, naravno, morala da se osvrne i na priču o ljepoti i teretu koji ona donosi.

– Ima u životu mnogo većih problema od toga. Ljepota može da izazove i radoznalost i nasilje, ali ja je vidim više kao poklon nego prokletstvo, samo mislim da je ne treba izdašno koristiti – rekla je glumica.

Јedan novinar je upitao da li je mjesto iz filma otvoreno za javnost (film je sniman na Mokroj Gori i u Andrićgradu), te ako jeste, da će promijeniti svoje planove i uputiti se tamo, na šta je Kusturica rekao:

– Ako zaista odete tamo, biće to najveće dostignuće filma.

Besplatnu aplikaciju portala SrpskaCafe preuzmite ovdje.

NEMA KOMENTARA