Monika Ponjavić: “Igra Prestola” – Istoriju pišu pobjednici (FOTO)

5370

Najznačajniji trenutak ove epizode – Arja Stark u ulozi publike – stoji kao dokaz da predanja i istorijske spise, te sve ostalo čemu nas je Martin do sada učio, a u kontekstu ovog imaginarnog svijeta, treba uzeti s rezervom. Kako u njegovom imaginarnom svijetu, tako, između ostalog, i u ovom našem, uslovno rečeno, realnom. Stavljena u ulogu publike, doslovno, Arja postaje naša jedina referentna tačka putem koje shvatamo da je laž plasirana od strane Sersi (još u prvoj sezoni) sada postala istina, opšte prihvaćena od strane svih ljudi, od Vesterosa preko Esosa, osim naravno onih koji su događaju ili prisustvovali ili u njemu učestvovali. Za sve druge, Ned Stark je izdajica, pohlepni vladar Sjevera koji je Gvozdeni presto želio isključivo za sebe. Mi, publika pored malih ekrana, te treći činilac ovоg odnosa, kao produžena ruka Arje Stark, jedine osobe u publici koja je istini svjedočila iz prve ruke, znamo da to nije tačno. Ovim postupkom nam se tako daje šansa i prilika da se otvorimo prema informacijama koje nam se pružaju, te da već u sljedećem kadru stvari počnemo posmatrati iz drugog ugla.

PORIJEKLO DRUGIH

Porijeklo Drugih 1
Iako nedovoljna za bilo kakve ozbiljne analize, u knjizi “Svijet leda i vatre” (eng. The World of Ice and Fire), objavljenoj 2014. godine, kao i u samom romanu, ipak stoji nekoliko informacija koje nam govore ponešto o porijeklu Šumske djece (eng. Children of the Forest) ali i Drugih (eng. The Others), odnosno Bijelih Šetača (eng. White Walkers), kako su ova čudnovata ledena bića preimenovana u seriji, na osnovu kojih možemo donijeti par zaključaka.

Porijeklo Drugih 2

Legenda tvrdi da su Šumska djeca vladala Vesterosom hiljadama godina prije dolaska Prvih ljudi iz istočnog kontinenta Esos, koji je obilovao različitim rasama necivilizovanih ljudi. Šumska djeca bili su tamnoput narod, niskog rasta, ne viši od djece čak i onda kada bi dosegli odraslu dob i svoju punu visinu. Živjeli su u dubini šume, u pećinama, jezerskim kolibama i tajanstvenim gradovima napravljenim od drveća. Njihovi bogovi bili su bogovi šume, potoka i kamena, drevni bogovi čija su imena tajna. Njihovi mudraci nazivali su se zelenim vidovnjacima (eng. Greenseer). Oni su urezivali čudnovata lica u Usud-drveće kako bi, slično Brenu, mogli da stražare svojim predjelima.

Kada su se Prvi ljudi pojavili na konjima, Šumska djeca su ostala preplašena jer nikad prije nisu vidjela takva stvorenja. Prvi ljudi gradili su tvrđave, razvijali privredu, pri tom uništavajući Usud-drveće, bogove Šumske djece. Prestravljena, Šumska djeca su krenula u rat. Drevne pjesme tvrde da su zeleni vidovnjaci koristili crnu magiju kojom su htjeli podići mora i pomesti zemlju. Razorili su prevlaku koja danas nosi ime Slomljena ruka. Međutim, sve je bilo uzalud. Ratovi su trajali sve dok se zemlja nije zacrvenila od krvi kako ljudi tako i Djece podjednako. Konačno su mudraci s obe strane uspjeli da nagovore poglavice da se sretnu u gaju Usud-drveća na malom ostrvu usred velikog jezera zvanog Božje oko, gdje je sklopljen pakt. Prvim su ljudima date obale, visoke ravni i svijetle livade, planine i močvare, no duboka šuma je zauvijek trebala ostati u vlasništvu Šumske djece, dok se od tog dana nijedno Usud-drvo više nije smjelo posjeći nigdje u kraljevstvu. Paktom su započele četiri hiljade godina prijateljstva između Prvih ljudi i Djece. S vremenom, Prvi su se ljudi čak odrekli bogova koje su sa sobom donijeli iz Esosa, okrenuvši se obožavanju tajanstvenih bogova šume. Sklapanjem pakta započelo je Doba junaka kada se, između ostalog, pojavio i Brendon Graditelj (eng. Bran the Builder), osnivač poznate kuće Stark.

Prema predanju, ovaj period prosperiteta prekinula je takozvana Duga noć, odnosno Zima, koju su sa sobom donijeli Bijeli Šetači, do tada još uvijek nepoznata peta frakcija Vesterosa (za vrijeme Doba junaka u Vesterosu su živjeli Djeca, divovi, Prvi ljudi i Gvozdenljudi). Tokom Duge noći, Bijeli šetači, koji su se naprasno pojavili iz dubina Sjevera, navodno su napali Prve ljude i Djecu i to iz nepoznatih razloga. Kaže se da su u početku oni vodili u ratu, gurajući Ljude i Djecu sve više i više ka jugu. Brendon Stark je tada uspostavio Noćnu Stražu čiji je zadatak bio pružiti zaštitu od Bijelih Šetača i jednima i drugima. Međutim, pravi realni preokret desio se u trenutku kada je jedan od članova Noćne Straže otkrio da opsidijan ili zmajstaklo, koje su proizvodila Šumska djeca, može da ubije Bijele Šetače. Istovremeno dolazi do pojavljivanja lika Posljednjeg heroja, danas poznatog kao Azor Ahai ili Obećani princ, koji je uz pomoć svog mača Lajtbringera pobio Bijele Šetače ili ih pogurao nazad na Sjever, u zavisnosti od toga kojoj priči više vjerujete. U svakom slučaju, Borba za Zoru se odigrala, Bren Graditelj je podigao Zid neposredno poslije toga, Zid koji je trebao da, ruku pod ruku sa Noćnom Stražom, pruži zaštitu cjelokupnom ljudskom rodu.

Porijelo drugih 3

O Bijelim šetačima ne zna se mnogo. U pitanju su bića napravljena od leda koja, kao i Djeca, mogu da manipulišu određenom magijom, putem koje su u stanju da naprave najrazličitije oblike od leda, kao što je na primjer njihov reflektujući štit, ili njihovo oružje a možda čak i Zid (zamislite samo, šta ako su Bijeli Šetači napravili Zid kako bi se zaštitili od Šumske Djece i Prvih ljudi). Pored umješnosti u pravljenju najrazličitijeg oružja i oruđa, Bijeli Šetači imaju i svoj jezik – Skroth –koji zvuči kao pucanje leda. Otporni na vatru Bijeli Šetači mogu umrijeti jedino ako ih dotaknete opsidijanom ili valirijskim čelikom. Predvođeni su Kraljem Noći koji svojim dodirom može pretvoriti ljude u Bijele Šetače. Nejasno je da li to može uraditi sa svim ljudima ili samo sa onima čijim venama teče određena krv. Pored toga, Kralj Noći, kao između ostalog, i drugi Bijeli Šetači, ima mogućnost da diže ljude iz mrtvih, stvarajući tako svoju vojsku ne-mrtvih Vajtova. I ljudi i životinje, bez obzira na svoje porijeklo, mogu biti vraćeni u život, uslovno rečeno. Pored očiglednog interesovanja za članove porodice Stark, pokazanog do sada u seriji, te stvaranja vojske, njihov cilj još uvijek nije u potpunosti jasan. Ono što na prvi pogled djeluje kao očigledno jeste njihova brutalnost u postizanju tog cilja (šta god on bio), te činjenica da im ubistvo ljudi, kako bi formirali vojsku, i ne pada toliko teško. Osuditi ih po tom pitanju, a bez dodatnih informacija, bilo bi krajnje licemjerno, pogotovo kada u obzir uzmemo neke druge likove, od kojih su svakako najznačajniji i najbolji primjeri Deneris i Stanis, koji se, za potrebe stvaranja svoje vojske, takođe ne libe apsolutno ničega, pa tako ni paljenja ljudi na najrazličitije moguće načine. Svako je u svom domenu radio ono što mu donosi najveću korist. Pa tako i Bijeli Šetači, do sada smatrani najbrutalnijim ubicama i neprijateljem broj jedan.

Međutim, kao što smo vidjeli u ovoj epizodi, što kroz Arjinu priču, što kroz Brenove vizije, vrlo je vjerovatno da je dobar dio ovih predanja, kao i same istorije Vesterosa, falsifikovan. S kojim ciljem, još uvijek nam nije poznato. Međutim, ono što sada znamo, ako je vjerovati seriji i Brenu, jeste da Bijeli Šetači, kao što sam godinama i pretpostavljala, nisu nastali niotkud, niti su oskrnavljena, iskrivljena verzija Šumske Djece (kao Orci u Gospodaru prstenova), nego da su Bijeli Šetači ljudska bića, pripadnici Prvih ljudi, i ako su moje teorije tačne, članovi porodice Stark.

Prva vizija kojoj smo prisustvovali svjedoči o tome. U njoj, a kroz Brenove oči, vidimo List (eng. Leaf) u pratnji nekolicine Djece čija imena nikada nećemo saznati, ispred Usud-drveta, okruženog stijenama (kao Stounhendž). Po svemu sudeći, riječ je o jednom od njihovih svetilišta koja neodoljivo podsjećaju ne samo na ritualno mjesto u Zemlji vječne Zime gdje je Kralj Noći dodirom pretvorio Krasterovog sina u Bijelog Šetača, nego i na šare, umjetničke radove sačinjene od tijela mrtvih Divljana i pripadnika Noćne Straže, koje smo imali prilike vidjeti na samom početku ovog serijala. Već u sljedećem kadru vidimo kako List, sa zlokobnim osmjehom na licu, postepeno i bez žurbe zariva komad opsidijana u tijelo čovjeka, pripadnika Prvih ljudi, stvarajući tako prvog Bijelog Šetača. Interesantan je podatak da je uloga Prvog čovjeka povjerena ruskom glumcu Vladimiru Furdiku, koji u seriji, od ove sezone, glumi Kralja Noći. Suočena sa šokiranim Brenom, List priznaje da je odgovorna za stvaranje Bijelih Šetača, te da je bila vođena plemenitim ciljem sačuvanja svoje vrste. Korištenje crne magije nad ljudima bio je jedini način da se svi ostali ne-ljudi Vesterosa spasu zagarantovanog istrebljenja. Bez ulaženja u dublju analizu protoka vremena, odnosno šta se desilo kada i šta se desilo prije – stvaranja Bijelih Šetača ili pakt sa Prvim ljudima – možemo zaključiti da nešto u ovom poretku stvari nije baš kako treba.

Porijeklo Drugih 4

Druga vizija, na koju Bren nesmotreno odlazi sam, vodi nas u isti prostor ali u potpuno drugo vrijeme, u sadašnjost. Isto ono drvo i isto ono kamenje, gdje su Šumska djeca stvorila prvog Bijelog Šetača, sada stoje zavijani snijegom. Ispred njih vidimo more ne-mrtvih bića, što Divljana što Noćne Straže, predvođenih Kraljem Noći. Sablasnu tišinu prekida sporo kretanje Kralja, koji ne samo da vidi Brena unutar njegove vizije, nego ga još hvata i za ruku. Da li to znači da je Kralj Noći takođe zeleni vidovnjak? I da su se Bren i on uspjeli sresti unutar jedne od vizija? Ili Kralj Noći nije vezan za jednu realnost, nego postoji u svim? Bilo kako bilo, ovaj dodir postaje možda čak i najvažniji momenat u cijeloj seriji jer se posredstvom njega Kralju Noći otvara put ne samo unutar pećine Brindena Riversa, nego, po prvi put potencijalno i kroz Zid, pod uslovom da Bren pređe na njegovu južnu stranu. Šta to znači? Kao što znamo, i pećina i zid su zaštićeni specijalnom vrstom magije koja onemogućava čarobnim, ne-mrtvim bićima da pređu njen prag. Obilježavajući ga u viziji (a možda i na javi), Kralj Noći je uspio ne samo da otkrije Brenovu lokaciju nego i da pronađe rupu u sistemu koja mu je omogućila da nesmetano ušeta u najzaštićeniji prostor sjeverno od Zida. Noseći oznaku na svojoj ruci, naizgled trajno, postavlja se pitanje šta će se desiti kada Bren pređe na južnu stranu Zida (jer sada nema kuda)? U nedostatku Roga Zime, elementa koji se do sada još uvijek nije pojavio u seriji, jedini trenutno realan odgovor jeste rušenje i pad Zida. Na ovaj zaključak me navodi činjenica da je uz pomoć obilježavanja Brena Kralj Noći uspio da raznese pećinu, dodirujući zaleđenu zemlju oko nje, i tako ukloni zaštitu, što mu je omogućilo nesmetan ulazak. Prateći ovu analogiju, zar se i sa Zidom ne bi trebala desiti identična stvar? Kakav bi to samo kraj sezone bio! Dodavši na to i Džonov savjet Edu da ne sruši Zid u njegovom odsustvu, čini mi se kao da su stvari potpuno jasne. Zid ide dole.

HOLD THE DOOR, HODOR

Hold the Door 1
Sljedeća vizija nas vodi nazad u Vinterfel, u trenutak Nedovog odlaska za Iri. Na prvi pogled čini se kao da scena i nije od nekog posebnog značaja, međutim, što dublje u nju ulazimo, to stvari postaju kompleksnije i komplikovanije. Da bismo analizirali ovu scenu moramo je, baš kao i montažeri koji su je i složili, posmatrati uporedo.

Dakle, pratimo Brena u dva prostora i dva vremena. Njegovo tijelo nalazi se u jednom prostoru, prostoru pećine i sadašnjosti, upleteno u korijenje Usud-drveta. Njegove misli nalaze se u drugom prostoru, prostoru prošlosti, u Vinterfelu. Nakon uspješnog skidanja zaštite sa pećine, Bijeli Šetači, u pratnji svojih ne-mrtvih sluga, postepeno počinju prodirati u prvi prostor, prostor sadašnjosti. Izbezumljena Mira u pokušaju da trgne Brena iz vizije, dopire do njega ali ne u sadašnjosti nego u prošlosti. Njene riječi: “Probudi se! Moraš ući u Hodora. Moramo pobjeći odavde. Uđi u Hodora! Probudi se! Moraš ući u Hodora!” Brenu stvaraju uvid u kritičnost situacije.

U nedostatku vremena, ali i nemogućnosti da se trgne iz vizije, Bren, direktno iz vizije, preuzima Hodorovo tijelo u sadašnjosti, unutar pećine. U istom tom trenutku (u prošlosti), Vilis (Hodor u prošlosti) postaje svjestan Brenovog prisustva ne samo u dvorištu Vinterfela, nego i u tijelu samog sebe (u budućnosti). Pojačanih snaga, Miri, ubici Bijelog Šetača, polazi za rukom da se iskobelja iz pećine prema tunelima. Bježeći pred ogromnim brojem ne-mrtvih Vajtova, život gube i List i Ljeto, Brenov vjerni jezovuk. Sudeći prema tretmanu ovih divnih životinja u seriji, reklo bi se da oni i nisu toliko bitni. Pogotovo ako uzmemo u obzir da niti jedan od njih nije imao dostojanstvenu smrt. Međutim, bez Ljeta (ali i desne ruke Džejmija Lanistera) Bren ne bi bio Bren, niti bi bio tu gdje jeste. U opštem haosu, Brinden Rivers, još uvijek prisutan u Vinterfelu, saopštava Brenu da je trenutak došao. Nazad u pećini, u sadašnjem vremenu, vidimo smireni ulazak Kralja Noći u bivše skrovište najmoćnijeg člana porodice Stark. Međutim, Bren više nije tu. Otkrivši to, bez imalo stresa i pometnje, Kralj se okreće prema, u korijenje zapletenom, Bladrejvenu, i jednim potezom svoje impresivne ledene sablje, ubija najvećeg čarobnjaka Vesterosa, koji se u istom trenutku u prošlosti, na Brenovo iznenađenje, pretvara u oblak crne materije i nestaje zauvijek.

Hold the Door 2

U međuvremenu, Mira i Bren (u tijelu Hodora), kao jedini preživjeli, uspijevaju da se probiju kroz tunele do drugog, skrivenog ulaza u pećinu. “Drži vrata!” (eng. Hold the Door) čujemo Mirin uznemireni glas. HOLD THE DOOR! HOLD THE DOOR! HOLD THE DOOR! I dalje zakovan u viziji Bren postaje svjedokom činjenice da je on jedini i glavni uzrok Hodorove nesreće. Držeći vrata u sadašnjosti, kako bi Mira, sa nesvjesnim tijelom Brena Starka uspjela pobjeći, Hodor, baš kao i Ljeto biva rastrgan od strane vojske ne-živih, dajući tako svoj život za Brenov. Hodor kao Hodor, prestrašen i izbezumljen što zbog činjenice da je Bren opet ušao u njegove misli, vršeći tako nasilje nad njegovom umom, što zbog činjenice da gubi život, počinje da, kao mantru, ponavlja Mirine riječi. Zadržati vrata postaje imperativ.

Hold the Door 3

Hodorova iskustva u sadašnjosti se, usljed Brenovog uplitanja u prošlost, tako reflektuju na Vilisova iskustva u prošlosti. Drugim riječima, kako njegovo zaposjednuto tijelo umire u budućnosti, tako njegovo tijelo dječaka u prošlosti, svjesno apsolutno svega, spajajući se sa svojim tijelom i iskustvom u budućnosti, ulazi u šok koji postaje glavni krivac za stvaranje našeg Hodora, Hodora kakvog poznajemo danas. Posmatrajući čitav niz ovih nesrećnih događaja, kao ukopan, u nemogućnosti da mu pomogne, Bren postaje svjestan svega što je nehotice uradio. “Hold the door”, posljednja rečenica koju Hodor čuje pred smrt, a koja u sadašnjosti zvuči kao “Hodor”, u prošlosti postepeno prelazi iz originalne u svoju sadašnju formu – Hold the door, hold door, hodor.

Hold the Door 4

Međutim, da ne bude zabune, Bren nije uticao na prošlost, niti ju je promijenio. Ovakav razvoj događaja se uvijek desio. Šta je bilo, bilo je. Odnosno, sve što se desilo u prošlosti desilo se, samo što je ta prošlost zapravo Brenova budućnost. Samim tim, Bren je uvijek bio razlog Hodorovog mentalnog invaliditeta. A Brinden Rivers je uvijek bio taj koji je do toga doveo. Dakle, ovi događaji pripadaju prošlosti, za nju su vezani, a o čemu nam svjedoči postojanje Hodora u sadašnjosti. Znajući šta se desilo, odnosno kako treba da se desi, Brinden Rivers je iskoristio svoje posljednje zeleno putovanje ne bi li naveo Brena na pravi put, u pravu tačku, u određenom vremenu i prostoru. Ništa nije slučajno. I sve što se desilo se već desilo, u Hodorovoj prošlosti, a Brenovoj (i našoj) budućnosti. To znači da je Hodor uvijek znao kako je postao Hodor, što je jedan od razloga zbog kojih se uporno borio sa Brenom za prevlast nad svojim mislima u kojima nikako nije uživao i kojih se jako bojao. To znači i da je Hodor, koji je svega postao svjestan u trenutku kada je ugledao Brena u dvorištu Vinterfela, uvijek znao kako će umrijeti. Poetičnost ove scene počiva upravo na toj činjenici.

Počivaj u miru Hodore. Nedostajaćeš nam.

GORUĆA PITANJA

Goruca pitanja
-Da li je Opsidijan/Zmajstaklo smrtonosno za Bijele Šetače zato što se jedno nalazi u utrobi Kralja Noći? Ono što te stvori te može i uništiti?
-Da li su Djeca sklopila pakt sa Prvim ljudima prije ili poslije stvaranja Bijelih Šetača?
-Da li List laže?
-Ako List govori istinu, zašto su se onda Bijeli Šetači okrenuli protiv svojih tvoraca?
-Da li se Bijeli Šetači sjećaju svojih ljudskih dana?
-Ako Bijeli Šetači nisu vezani isključivo za porodicu Stark, nekadašnje Kraljeve Zime, zašto onda Kralj Noći ne pretvori svakog čovjeka sjeverno od Zida u jednog od svojih? Zašto mu trebaju isključivo Krasterova djeca?
-Zašto Kralj Noći pokazuje interesovanje za Džona i Brena?
-Šta je cilj Bijelih Šetača?
-Da li je Brinden Rivers imao skrivenu namjeru?
-Zašto su se Bijeli Šetači pojavili baš sada? Mnogi vjeruju zbog povratka zmajeva. Međutim, ako je to istina, zašto im nije bilo ni traga ni glasa kada je Egon zmajevima pokorio Vesteros? Da li je moguće da su se Bijeli Šetači pojavili u trenutku mogućeg istrebljenja kuće Stark koje je započelo sa ubistvom Rikarda Starka, Nedovog oca, od strane Erisa Targarijena, oca Deneris Targarijen? Ili su se pojavili u trenutku Džonovog rođenja?
-Da li Bijeli Šetači, kao Rejgar Targarijen, prate neko određeno proročanstvo ili oni, kao Brinden Rivers, prate događaje kroz zelene snove, skačući iz jednog vremena i prostora u drugo. Na kraju krajeva Bijeli Šetači su, kao što smo vidjeli, pripadnici Prvih ljudi, koji su, kao i Šumska djeca, imali sposobnost za zelene snove ali i za promjenu kože.
-Da li će Hodor sad postati Vajt ili Bijeli Šetač? Ili ni jedno ni drugo?
-Da li šeme u snijegu, napravljene od leševa pobijenih članova Noćne Straže, imaju ikakve veze sa: 1) identičnom šemom vjerskog kamenja Šumske Djece, odnosno sa 2) identitčnom šemom grba porodice Targarijen? Da li su ove tri stvari povezane?
-Ko će sada spasiti Brena i Miru, posljedne žive ljude sjeverno od Zida? Bendžen Stark?

NAJBOLJE OD EPIZODE
-Ove sedmice smo prošli bez govora Džonatana Prajsa. Aleluja.
-Kao i obično, Tormund.
-Činjenica da Arja nikada neće postati Niko.
-Uvođenje Kinvare. Da li i ona ima preko 200 godina, s obzirom na ogrlicu koju nosi? Hm.
-Kladim se da je glas koji je Veris čuo u plamenu Bren iz budućnosti. Ha.
-Preuzimajući kontrolu nad Hodorom za vrijeme zelenih snova, Bren stvara vremensku petlju, unutar koje Vilis, prije nego što postane Hodor, čuje i osjeća svoju smrt. Kako je Mira, bježeći pred hordom oživljenih mrtvaca, noseći Brena sa sobom, doviknula Hodoru da drži vrata – Hold the door – njene riječi, kao posljednja stvar koju Hodor za života čuje, se posredstvom ove vremenske petlje, počinju prenositi vječno kroz vrijeme.
-Potvrda da je Bren neraskidivo vezan za prošlost, ako ništa, onda za ovaj konkretan trenutak kojem smo posvjedočili, nas navodi na sljedeće razmišljanje – čega još je Bren bio dio i na šta je još uticao u prošlosti, svojoj budućnosti? Da li je Bren bio taj koji je uticao na izgradnju Zida? Da li on ima nekakve veze sa Brenom “Graditeljem” Starkom, o čemu sam pisala u nekim od svojih teorija? Da li je on izazvao ludilo kralja Erisa, kako su teoretisali neki drugi fanovi ili je ovo ujedno bilo njegovo prvo i posljednje nehotično uplitanje u prošlost? Šta god bio slučaj, pad drevnog Zida sve više i više postaje izvjesna budućnost.
-Džonov savjet Edu da pazi da se Zid ne sruši u njegovom odsustvu. Još jedna potvrda za prethodnu tvrdnju.
-Hrabrost i odlučnost neustrašive Mire Rid.
-Poetičnost Hodorove smrti.
-Počivaj u miru Hodore. Tvoja herojska žrtva, iako zastrašujuća, bila je plemenita.

NAJGORE OD EPIZODE
-Smrt Ljeta. Otišao nam je još jedan jezovuk. Prebrzo i bez potrebe.
-Čarobne granate.
-Prebrzi ne-mrtvi Vajtovi.
-Sansa se izgleda zarazila Bejlišovim mogućnostima teleportacije. Ako biste pogledali na mapu shvatili biste da se Moat Kejlin nalazi na jugu Sjevera, nekoliko stotina kilometara od Zida.
-Odnos Sanse i Džona uopšte nije jasan. Šta tvorci serije planiraju postići ovim novim razvojem situacije? Razdor? Sumnju i nepovjerenje? Jasno je da Bejliš mora doći iz tačke A u tačku B ali mora li to uraditi preko Džonovih leđa?!
-Denerisino naređenje Džori. Uopšte se ne bi trebalo iznenaditi kada se, nekad kasnije tokom sezone, Džora vrati sa lijekom za svoju bolest okamenjivanja. Štaviše, takav ishod sada treba i očekivati. Šanse su da će Kinvara biti ta koja će Džori podariti život i tako zadobiti povjerenje Deneris Targerijen. Kada će ovoj sapunici doći kraj?
-Zar je moguće da Maloprstom Bejlišu sve polazi od ruke?! I to uvijek? Pa čak i najgluplji izgovori kojima ni dvogodišnje dijete ne bi povjerovalo. Dijete ne bi, ali Sansa bi. Jer se njen lik uopšte nije razvijao u proteklih par godina. Nadam se da će se tvorci serije uspjeti ispetljati iz ovog suludog klupka koji su zapetljali.
-Kingsmut (izbor kralja Gvozdenih ostrva) nije bio na zadovoljavajućem nivou. Tačnije, bio je jako, jako loš.
-Pilu Asbek (Juron Grejdžoj) zaslužuje bolji tekst, inače će i ovo biti traćenje još jednog sjajnog glumca (Sidig, Varma itd.)
-“Kingslaying” ili ubistvo kralja postaje validan argument i stvar zgražavanja samo ako je Džejmi Lanister u pitanju. Svima ostalima se, očigledno, to progleda kroz prste. O Ubistvu rodbine i prokletsvu koje ga prati ne treba ni pričati.

Sve u svemu peta epizoda, pod nazivom “Vrata”, je jedna od najboljih epizoda ove sezone, čemu svakako doprinosi njen fantastični kraj, sasvim sigurno jedan od najboljih u istoriji ovog serijala.

Najbolji citat: “Hold the Door!”

Više o mojim teorijama vezanim za Brena Starka, Bijele Šetače, Džona i porodicu Stark možete pronaći ovdje.

Ocjena: 4/5

Tekst napisala: Monika Ponjavić

***ZABRANJENO JE PREUZIMANJE CIJELOG TEKSTA BEZ DOZVOLE REDAKCIJE. TEKST SE
MOŽE PREUZETI DJELIMIČNO, UZ NAVOĐENJE IZVORA SA LINKOM NA SAJT SRPSKACAFE.
SVAKO DRUGO PREUZIMANJE SMATRAĆE SE ZLOUPOTREBOM I PODLIJEŽE POKRETANJU 
TUŽBE.

Besplatnu aplikaciju portala SrpskaCafe preuzmite ovdje.

3 KOMENTARA

    • Napisala sam Moat Cailin a mislila na Mole's Town. Hvala na ispravci! U svakom slučaju poenta je ista. U prvoj sezoni su putovanja trajala beskonačno dugo dok se sada te distance prevaljuju u rekordno kratkom periodu. Ni Krtograd nije baš u blizini da bi se Sansa uspjela neprimjećeno sastati sa Bejlišom, ako me razumiješ. A uostalom, bila je to više šaljiva opaska na Bejliševu sposbnost da se kreće brže od svih ostalih likova u seriji što stvara određeni disparitet. U zdravlje!

  1. Koliko mi je sve vezano za Hodora bilo duboko, značajno i potresno- toliko mi je izbor novog kralja Eurona bila isprazna scena-ništa od one punoće iz knjige…
    Idu mi večno na živce brzi skeleti ne-mrtvih, jeza za male pare.

    R.I.P. Hodor and Summer!

Comments are closed.